Škodljivost plastike i njezin negativan utjecaj na zdravlje ljudi i planete odavno već nije kontroverza: neosporni su i dokazani. Najviše plastike, ipak, naći ćemo u dječijim sobama!
Roditelji, a i svi ostali koji djecu žele obradovati, brinući pritom o njihovom zdravlju, često su u potrazi za igračkama – edukativnim i zanimljivim, neškodljivim i trajnim, održivim. Odnedavno, na bosanskohercegovačkom tržištu tu je prazninu ispunio domaći brend zabavnog i pamtljivog naziva, Skule.
Skule su igračke namijenjene bebama i djeci predškolskog uzrasta, osmišljene i izrađene s ciljem da podstaknu dječiju maštu, ali i promiču održiv način života i promišljene izbore. Posao je iznikao iz roditeljske svjesnosti, a Mirzana Omerović Muhić i Elida Muhić, suosnivačice i suvlasnice brenda, u svakom drvetu prepoznaju vrijednost i mogućnost za kreativnost.
Inspiraciju i vodilju našle su u prirodi. „Na umu nam je bio proizvod koji je nastao od prirode i koji će se vratiti prirodi ni na koji način ne ugrožavajući naš ekosistem. Održivost je ono čemu težimo, a ovako je i nastao naziv brenda. Dosad, skule su bile sinonim za nešto sto nam više ne treba, ali s našim SKULAMA će djeca da se educiraju, zabave i razvijaju i, ono što je za mene najvažnije, i buduće generacije će moći da se igraju njima“, govori Mirzana Omerović Muhić.
U savremenom dobu, djeca su od rođenja okružena tehnologijom i uređajima. Prirodni materijali, međutim, ne gube na važnosti pa su igračke od drveta – koje omogućavaju kombiniranje i manipulaciju, gradnju i vizualiziranje, planiranje i projiciranje – upravo način da djeca održavaju kontakt s prirodom, zabavljaju se, ali i učenjem rastu.
Omerović Muhić ističe: „Drvene igračke na poseban način podstiču maštu najmlađih, odvlače im pažnju od digitalnih uređaja dok sami stvaraju zanimljive igre i priče s drvenim prijateljima. Sve igračke iz kolekcije dizajnirane su da stimulišu finu motoriku najmlađih, doprinose dobroj koordinaciji ruku i očiju, te podstiču prostorno razmišljanje. Kakve god avanture mališani smisle, naše drvene igračke će sigurno pokrenuti njihovu maštu, dok ih usput pouče puno toga i dugotrajno im donose zabavu.“
Svjesni krhkosti i ranjivosti uzrasta kojem su njihovi proizvodi namijenjeni, osnivačice ističu da je ekološki pristup u proizvodnji imperativ: „Nakon što smo, u saradnji s našom dizajnericom, razvili proizvode, pristupili smo izradi tehničkih crteža. Znamo da mališani, pogotovo u dobi za koju su namijenjene naše igračke, stavljaju stvari u usta. Za površinsku obradu koriste se neštetna ulja i lakovi na vodenoj bazi. Svaka igračka u svojoj finalnoj fazi prolazi završni ručni rad koji daje posebnu notu našim igračkama. Sve igračke iz kolekcije premazane su lanenim uljem koje se koriste i u prehrani.”
Mladi brendovi i timovi koji ih razvijaju svakodnevno se suočavaju s različitim izazovima, ali predanost ideji i posvećenost vrijednostima te komunikacija s kupcima važan su podstrek poslu. „Suočavamo se s raznim izazovima svakodnevno. Svjesni smo da mladi brendovi često moraju prevladati izazove poput uspostavljanja tržišnog prisustva, izgradnje povjerenja potrošača i upravljanja resursima. Nama je zaista uspjelo da u ovih proteklih godinu dana (i malo više) uspostavimo snažnu zajedinicu korisnika. Feedback naših kupaca je odličan što nam daje ogroman vjetar u leđa“, ističe Omerović Muhić te dodaje da je „ključno da ostajemo posvećeni našim vrijednostima – kvalitet, dizajn i održivosti. Pritom, svaki izazov nam pruža priliku da se još više povežemo s našim ciljevima i da rastemo kao brend. Uvjereni smo da uz predanost, stručnost i otvorenost prema promjenama, možemo prevladati sve izazove koji nam se nađu na putu.”
U moru ponude igračaka na svakom koraku, proizvoda o čijem porijeklu, materijalima i načinima izrade često ne znamo mnogo, možda nije pretjerano reći da su Skule one rijetke dječije drangulije koje će dijete u prvim godinama, roditelji i domaćinstvo uopće trebati i s ljubavlju koristiti.
„Jako nam je drago da roditelji danas postaju sve više svjesni važnosti kvaliteta igračke s kojom njihovo djete dolazi u dodir svakodnevno. Postaju sve više svjesni važnosti sigurnosti, pouzdanosti i utjecaja igračke na dječji razvoj, tj. na razvoj motoričkih i didaktičkih sposobnosti. Njihova briga o kvaliteti proizvoda pokreće ponuđače poput nas da se kontinuirano usavršavamo i nudimo proizvode koji ispunjavaju visoke standarde roditelja u pogledu sigurnosti, obrazovne vrijednosti i održivosti“, zaključuju naše sagovornice.