Ovaj pad se uglavnom pripisuje nevoljnosti potrošača da kupuju, koju su uzrokovali rastući troškovi energije i hrane, kao i politička nesigurnost. Prema riječima Jana Kurtha, izvršnog direktora Njemačkih asocijacija za namještaj, industrija bi mogla biti na najnižoj tački, s nadom za sezonsko poboljšanje u narednim mjesecima.
Unatoč blagom poboljšanju u poslovnoj klimi, koje je odraženo u izvještaju Ifo instituta, industrija se priprema za ukupni godišnji pad od 7 do 9 procenata. Domaća prodaja je pala za 9,1 procenat, dok je inostrana prodaja opala za 10,9 procenata, pri čemu su glavni izvozni tržišta poput Francuske, Švicarske i Austrije pokazali značajne padove.
U prvoj polovini ove godine, prema službenim statistikama, prodaja u njemačkoj industriji namještaja pala je za 9,7 procenata na 8,3 milijarde eura. Na domaćem tržištu, 417 preduzeća (sa više od 50 zaposlenih) sa ukupno 71.841 zaposlenim ostvarilo je prodaju od oko 5,6 milijardi eura, što je 9,1 procenat manje u poređenju sa istim periodom prošle godine. Inostrana prodaja je pala još drastičnije, smanjivši se za 10,9 procenata na 2,7 milijardi eura. Izvozna kvota je bila oko trećine.
Kurth vjeruje da nesigurnost potrošača proizlazi iz ekonomskih pritisaka i političke nestabilnosti, što utiče na ukupnu potrošačku klimu.
Raspoloženje u industriji namještaja također odražava ovu situaciju: u nedavnoj anketi asocijacije, preduzeća navode slabu potrošačku klimu kao najveći izazov, a slijede ekonomski zastoj u Njemačkoj, prekomjerna birokratija, nedostatak kvalifikovanih radnika i povećani troškovi plata i energije. Stagnacija u izgradnji novih stambenih objekata također predstavlja veliki problem. Prema najnovijoj anketi asocijacije, 38 procenata ispitanih preduzeća je u augustu apliciralo za skraćeno radno vrijeme. Oko 40 procenata proizvođača planira skraćeno radno vrijeme za četvrti kvartal.