Šumarska industrija upravo je doživjela veliki korak ka održivosti s debijem prvog električnog kamiona za drvo opremljenog dizalicom. Predstavljen u Švedskoj na sajmu Elmia Lastbil, ovo napredno vozilo rezultat je saradnje između SCA i Scania. Očekuje se da će revolucionirati prikupljanje drva transportujući trupce direktno iz šuma do terminala — sve to bez emisija štetnih gasova.
“Ovim novim kamionom SCA pomiče granice održivog transporta drva. Pozitivni komentari na Elmiji bili su nevjerovatni”, kaže Anton Ahlinder, poslovni developer u SCA Skog.
Transport drva nove generacije
Ovaj električni kamion za drvo slijedi stope ranijeg modela koji je u pogonu više od dvije godine, prevozeći trupce između terminala i SCA-ove fabrike papira u Obboli. Međutim, nova verzija donosi revoluciju — opremljena je dizalicom i tandem pogonom, dizajnirana za prikupljanje drva u šumi i transport do terminala, proširujući mogućnosti primjene.
“Očekujemo da će kamion krenuti na puteve početkom oktobra”, kaže Ahlinder. “Naše procjene sugeriraju domet od nešto više od 200 kilometara, iako Scania predviđa da bi mogao dostići i do 320 kilometara. Mnogo će zavisiti od potrošnje energije dizalice, ali ćemo testirati i saznati šta najbolje funkcionira.” Scania vjerovatno radi na postizanju maksimalne kilometraže, slično onome što vidimo kod proizvođača automobila.
Predvodeći promjene
Rolf Lövgren iz kompanije Åkeri & Entreprenad AB, koja posjeduje kamion, nestrpljivo čeka početak rada. “Oduševljen sam što sam dio ovog pionirskog projekta. Kamion ćemo koristiti u području Östavalla, a iako ću ga u početku voziti ja, planiramo da ga koristimo u smjenama kad angažiramo više vozača”, kaže Rolf, uzbuđen što će doprinijeti budućnosti čistog transporta drva.
Pogon održivosti uz TREE projekat
Ovaj električni kamion za drvo ključni je dio TREE projekta, inicijative koja ima za cilj da 50% novih kamiona u šumarskoj industriji bude električno do 2030. godine. Ova promjena mogla bi smanjiti emisije ugljen-dioksida za 170 tona godišnje po kamionu.
“Ovaj projekat nije samo o jednom kamionu—radi se o postavljanju novog standarda za održivo šumarstvo. Podrška i entuzijazam koje smo dobili od vodećih ljudi u industriji i javnosti, uključujući ministra infrastrukture Andreasa Carlsona, naglašava koliko je ovaj rad važan”, objašnjava Ahlinder.
Međutim, da bi se ova vizija zaista ostvarila, Ahlinder naglašava da infrastruktura mora pratiti tempo, uključujući veću mrežu punionica i prilagodbe propisa za vožnju električnih vozila.
Punjenje za budućnost
Trenutno će područje Östavalla imati četiri punionice za novi električni kamion za drvo, ali za povećanje upotrebe električnih kamiona u industriji bit će potrebna dalja ulaganja u infrastrukturu za punjenje ili prelazak na sistem zamjene baterija.