Jutros je u kongresnoj sali hotela Hills Sarajevo zvanično otvoren PIT DrwoCon 2024: “Promišljenim odnosom prema resursima do vidljivosti i konkurentnosti!”, stručni događaj koji je okuplja predstavnike drvoprerađivačke industrije i industrije namještaja.
Fokus je na zajedničkom djelovanju. Upravo je to cilj naših konferencija, umrežavanje poslodavaca, razmjena informacija i pozitivno utjecanje na što bolji napredak u drvoprerađivačkoj industriji
Agencija Bravaria Industrial Marketing, brend PIT Events i Selman Selmanagić, Institute of Wood Technology, uz podršku Vanjskotrgovinske komore BiH i Privredne komore FBiH, organizatori su ovog važnog događaja.
PIT DrwoCon je nastavak prošlogodišnje PIT konferencije, a postepeno prerasta u važnu tradiciju okupljanja drvnoprerađivačke i industrije namještaja. Kreirajući neposredan i živ, proaktivan forum stručnjaka, nudeći prilike za učenje i jačanje poslovnih veza nastojimo osigurati podršku ovom sektoru.
Enes Ališković, direktor Agencije za promociju izvoza Vanjskotrgovinske komore BiH, otvorio je konferenciju kratkim osvrtom na stanje drvne industrije. Riječima dobrodošlice, zahvalio se na podršci drvoprerađivačkom sektoru i doprinosu umrežavanja bosanskohercegovačkih kompanija. “Značaj drvnog sektora se ogleda u tome da je to jedan od rijetkih sektora koji kontinuirano ostvaruje suficit u izvodu, ali i 10% od ukupnog izvoza doprinosi bosanskohercegovačkoj proizvodnji. U ovom sektoru postoji tradicija poslovanja, određen segment znanja, iskustva, a karakteristično je i da ima zaokružen cijeli ciklus od sirovina do cijelog proizvoda. Danas se suočavamo sa određenim izazovima, pad izvoz u protekloj godini je bio očigledan, ali glavni od razloga je taj što smo fokusirani na nekoliko zemalja u EU koje posljednjih godina doživljavaju zastoj. A to se, naravno, reflektuje na lanac dobavljača. Bez obzira na to, drvni sektor se pokazao prilično otpornim. Ključni izazovi za cijelu industriju, ali i za drvni sektor, su jačanje domaćih kompanija. Pored promocija i traženja aktivnosti na tržištu, svi se suočavamo sa procesom zelene ekonomije. Ovo je prilika za sticanje novih znanja, ali i za umrežavanja i zajednički rad na ovim izazovima”, istakao je Enes Ališković.
Krizni periodi su najbolje vrijeme za organizaciju konferencije određenog industrijskog sektora, kako bi se pronašla rješenja za prevazilaženje takvog stanja. Iz iskustva znamo da ne postoje nerješivi problemi, zato je možda više nego ikada potrebno da se okupimo i razmotrimo stanje u drvoprerađivačkoj industriji i ponudimo najbolje rješenje.
“Najveći problem sa kojim se susrećemo je nemogućnost da uvjerimo jedni druge da ne možemo sami funkcionisati i pojedinačno uspjeti. Fokus je na zajedničkom djelovanju. Upravo je to cilj naših konferencija, umrežavanje poslodavaca, razmjena informacija i pozitivno utjecanje na što bolji napredak u drvoprerađivačkoj industriji”, istakla je Samira Avdić, CEO Bravaria Industrial Marketing, Sarajevo, BiH
Možda najvažniji rezultat ovog događaja bi mogao biti poruka državnoj administraciji da formira cijene sirovina na način da podstakne proizvodnju. Od previsokih cijena drvnih sortimenata niko neće imati koristi.
“Što se tiče današnjeg programa, sretna sam da smo uprkos svim izazovima u ovom sektoru, dobili podršku od nekoliko jako dobrih kompanija, manjih start up-a koji žele učestvovati na ovom tržištu. Ključno je naše okupljanje i naša saradnja, a jedan od panela je posvećen upravo toj temi. Želim naglasiti jedan od ključnih faktora koji doprinosi ovim izazovima. Naime, istraživanje je pokazalo da se 80% kompanija suočava s problemom nestručne radne snage. O tome će se nužno raspravljati u izlaganjima. Danas smo se okupili kako bismo zajednički pronašli rješenja. Koji su to mogući pravci izlaska iz začaranog kruga? Radi li ovaj sektor punim kapacitetom? Imaju li mladi ljudi adekvatan pristup ovoj industriji? Na koji način sektor može napredovati?”, navela je Samira Avdić.
Tokom dana učesnici će imati priliku slušati sjajna izlaganja o temama: Podaci o vanjskotrgovinskoj razmjeni drvnih proizvoda, Istraživanje: Analiza trenutnih izazova i prilike u drvoprerađivačkoj industriji i industriji namještaja, Predstavljanje aktuelnih poziva i projekata za drvopreradu i industriju namještaja, Selman Selmanagić, arhitektura i dizajn izvan četiri zida, Predstavljanje Insituta Selman Selmanagić, Selman Selmanagić: Projektovanje layouta za odjel izrade dužinsko-širinskih masivnih ploča, Kako izgleda rad sa drvetom iz ugla dizajnera?, Saradnja između bosanskohercegovačkih kompanija, InterProcess i Neimax, Proces dizajniranja, razvoja i lansiranja stolice: od briefa do sajma, Kako doći do novih kupaca i jesmo li brendirani u EU i svijetu?
Također, učesnici će uživati tokom panela na temu: Možemo li se udružiti na projektima opremanja? i Kreativnost (ruko)vođenja: Odgovori na potrebe industrije i tržišta.
Drugi dan događaja planirane su dvije radionice pod nazivom Organizacija i produktivnost u drvnoj industriji i Kako doći do novih kupaca jesmo li brendirani u EU i svijetu?
Partneri konferencije su Vanjskotrgovinska / Spoljnotrgovinska komora BIH i Privredna/Gospodarska komora Federacije Bosne i Hercegovine
Učesnici događaja: Lejla Međedović, savjetnik za izvoz u Vanjskotrgovinskoj komori Bosne i Hercegovine, VTK BiH, Sarajevo, BiH, Badema Durkić Keško, Lean konsultant u kompaniji Targer, Sarajevo, BiH, Ivana Škegro Filipović, referent nabave, Bjelin Spačva d.o.o., Vinkovci, Hrvatska, Hasan Talić, viši asistent, Tehnički fakultet Bihać, BiH, Mirzana Omerović Muhić, co-founder brenda Skule, Sarajevo, BiH, Amar Brkan – Financial Partnership Specialist, USAID Diaspora Invest Project, Sarajevo, BiH, Aida Abadžić Hodžić, profesorica historije umjetnosti, Filozofski fakultet, Sarajevo, BiH, Tarik Kadrispahić, direktor i suosnivač Targer E&C, Sarajevo, BiH, Amar Banjić, tehnološki direktor u Institutu Selman Selmanagić, Sarajevo, BiH, Nihad Muhamedagić, senior lean konsultant, Targer E&C, Sarajevo, BiH, Ena Begičević, CEO Studio Elosso, Sarajevo, BiH, Tarik Tokalija, produkt dizajner, InterProcess d.o.o./ Mobello, Tešanj, BiH, Fuad Duraković, menadžer prodaje, Neimax d.o.o. Visoko, BiH, Berin Spahić, industrijski dizajner, Gazzda, Sarajevo, BiH, Samira Avdić, CEO Bravaria Industrial Marketing, Sarajevo, BiH, Enisa Selmanović Salkić, stručnjak za HR, Consultor, Sarajevo, BiH, Elmin Habibović, vlasnik Metropolit Studio, Sarajevo, BiH, Damir Neimarlija, vlasnik Sinmax d.o.o. Sarajevo, BiH, Ernest Brajković, predstavnik kompanije SinCroEr d.o.o. Čapljina, BiH, Nagib Mujkić, direktor i vlasnik, Tisa Komerc d.o.o. Žepče, BiH, Ajla Žujo Demirović, novinarka poslovnog portala PIT.ba, Sarajevo, BiH, Hasib Bajrić, zamjenik direktora i planer proizvodnje, Longwood d.o.o., Cazin, BiH.
Business media partners događaja: PIT.ba, Akta.ba, MojPosao.ba
Medijski pokrovitelji: m-Kvadrat, Manager.ba, Drwo.ba